Friday, July 18, 2008

صدقينى يا بابى انا بحبك.....بس مضطر لكده




انا جيت من تانى بقى وقلت اكتب تانى وااجل موضوع الفلاشات ده شويه

المهم بقى

هحكيلكم على موقف حصلى عالنت النهارده بس هو ده اللى بيحصل الايام دى عندنا

ادخل فالموضوع بقى

النهارده كان الجو حر اوى وكان يوم خنيق جدا فانا يعتبر نايمه اليوم لحد الساعه 7.30 المغرب كده فقلت اقعد عالنت بقى

المهم لقيت وحده بتكلمنى اميلها من منضاف عندى فبقولها انتى مين وجبتى اميلى منين

قالتلى انا يارا من ليبيا وجبت اميلك من الياهو سيرش

بقولها واشمعنى اميلى انا اللى اختارتيه بعنى

قالتلى اصل ده قريب من اميل حبيبى فقلت اكلمك شويه

قلتلها اوك ولا يهمك

المهم قلت فى بالى اما اشوفها عايزة ايه مع انى بطلت الشات من زمان بس قلت مش هياثر مادام بنت

فقعدنا نتكلم كلام عادى تعارف وكده

المهم بعدها قالتلى انا عايزة احكيلك حاجه بس مش تفهمينى غلط وكده قلتلها اوك اتفضلى

قالتلى انا كنت بحب واحد ومتعلقه بيه جدا ومكنش بيقولى اى حاجه غير انى انفذهاله علشان ميزعلش

فقطعتها فالنصف وقلتلها وانتى فين شخصيتك

قالتلى مش مهم شخصيتى المهم انى ارضيه

  • مستغربتش كتير لانى اعرف ناس كتيره كده فقلت مجتش عليه

فقلتها كملى

راحت بيقولى فانا عارفاه بقالى تلت سنين فطلب منى انى اروح له البيت فانا رفضت فالاول بس لقيته عرفنى على اخته فاطمنت وبقيت بروح على انى راحه لاخته ومن هنا اعرف اقعد معاه

قلتلها واهله مش بيكونوا فالبيت ؟؟

قالتلى لا اصل هما عندهم شقتين وهى بتقعد فى شقه فاضيه وهو بيجى يقعد معان

ا قلتلها اه كملى

فقالتلى فى مره روحت ملقتش اخته فخفت ادخل بس دخلت علشان خاطره

قلتلها خاطره ايه انتى مش مسلمه قالتلى اه مسلمه قلتلها طيب مستمعتيش عن ما اجتمع رجل وامراه الا وكان ثالثهما الشيطان

قالتلى اصلى بحبه اوى

قلتلها اه بتحبيه انتى تروحيله من الاول دى غلطتك من الاول

قالتلى طيب اسمعينى بس

قلتلها كملى

فقالت انه عرض عليها انهم يتجوزوا عرفى وكده وقعدت تتكلم كلام غريب شكيت انها بنت وافتكرتها ولد وبيشتغلنى

فقلتلها بصى انا مش مصدقه انك بنت قالتلى اوريكى صورة قلتلها مفيش اكتر من الصور عالنت قلتلها اتكلمى مايك او شغلى كام

قالتلى طيب خلاص هشغلك الكام قلتلها اوك وشغلتها فعلا

المهم قلتلها خلاص اوك وانتى وافقتى على الجواز العرفى ده

قالتلى لا انا خفت ومرضتش بس هو زعل بعدها وقعدت فتره مش يكلمنى وانا اللى كنت بحاول اكلمه ومش بيرضى لحد ما روحت له البيت وصالحته فقالى انا مش هغصبك على حاجه انتى حرة بس انا اتاكدت انك مش بتحبينى

قلتلها ما هو لازم يقولك كده علشان يديكى الامان لحد ما توافقى

قالتلى س هو قعد بعدها متغير اوى ومش بيكلمنى زى الاول لحد ما فى مره قالى انتى لو مجتيش عندى البيت واتجوزنا عرفى مش تكلمينى تانى

قلتلها خلاص يغور فى داهيه انتى اللى هتندمى بعد كده مش هو

قعدت تقولى بس هو وعدنى بالجواز وانا عرفاه كويس بس هو ممكن يكون قال كده علشان صاحيه عمل كده

فقعد انصح فيها وبعدين حسيت انى كلامى مش ماثر فيها واللى اقوله اعيده تانى

فحسيت انها زهقت فقالتلى خلاص انا متشكره جدا و ربنا يستر بس حسيت انها مش مقتنعه وهتعمل زى صحبتها لان صحبتها وقفت

المهم بعدها استغربت اوى قلت ليه الولد لو البنت منفزتش طلبه يبقى مش بتحبه

انما لو هو منفذش طلبها يبقى هو ادرى بمصلحتها وهو اللى بيتكلم صح

وليه فى بنات بتمشى ورا طلبات الولاد على انه حاجه مؤكده مش فيها فصال

انا بقى عايزة اعرف منكم ايه رايكم فى الكلام ده؟؟

وانت بالنسبالك الحب ايه هو؟؟

25 comments:

صفا سارة said...

مرمر
بصى دى واحده دماغها فاضيه والاخ ده مبيحبهاش لان اللى بيحب حد مبيخليهوش يعمل حاجة غلط ولو بسيطة جدا ولان اللى بيحب حد بيخاف عليه انما واضح انها فى الطراوة فعلا

marmar said...

صفا

يا بنتى انا اصلا تعبت من الكلام معاها

ويارب فعلا تنقتنع بكلامكم انتم كمان

واكيد اللى بيحب حد مش هيخليه يعمل حاجه غلط لانه هيخاف عليه

سلام يا عسل

ahmedomar said...

مرمر ازيك اولا

مستغرب جدا من اللى انتى حكتيه دة

ازاى بنت محترمة تروح شقة واحد حتى لو بتحبه وهوة بيحبها دة لو كان حقيقى اصلا

ازاى هى مصدقة انه بيحبها وهوة بيطلب منها انه يتجوزها عرفى

على فكرة لازم تعرف انها لو وافقت هتنزل من نظرة جدا

هوة هيتسلى بيها شوية وبعد كدة يرميها وهتبقى خسرت كل حاجة

الحب دة شعور طاهر بين اى اتنين

بيكونوا بيخافوا على بعض محدش بيعمل حاجة تضر الطرف التانى ابدا

ممكن اى طرف يظلم نفسه علشان يخلى حبيبه دة سعيد فى حياته

بجد ياريت تسمع كلامنا ومتنفذش اللى فى دماغها دة

ولا تروح شقته تانى ولا حتى لو كانت لامه مش لاخته بس

دة متدخلش بيته الا فيييييييييييييييييييين

ربنا يستر على بناتنا يارب

وربنا يهدى البنت دى

مستنين الجديد يا مرمر

marmar said...

احمد عمر

انا الحمدلله كويسه

شكرا جدا على كلامك وفعلا هو كلامك صحيح

وربنا يهديها ويهدى الناس كلها

شكرا ليك

HaMaDa 3aFshA said...

السلام عليكم
هو اللى هى بتعمله ده حب ولا هبل ولا استهبال دى واحدة مريضة فعلا بجد دا مرض انا ايوة لما احب ارضى اللى بحبه بس فيه قيود وحدود للتنازلات واللى بيتنازل مرة ما بيقدرش يبطل تنازلات تعديلى مرة اعديلك انما تنازل من طرف واحد دى انانية واستهتار بمشاعر الأخر ودى لو بتفهم تعرف انه مش بيحبها اصلا دا انسان مش نضيف وهى هتبقى زيه لو وافقته
الطيور على أشكالها تقع
والعرفى اللى بتفكر فيه ده زنا باتفاق اهل العلم "ايما امرأة انكحت نفسها بغير اذن وليها فزواجها باطل"
وهو المفروض يتقى الله فى بنات الناس علشان ربنا يحفظله اهل بيته وهو ليه اخت يوافق يحصلها كده
معلش انى طولت بس كلامها مستفذ

Anonymous said...

بصي يا مروه باشا
اولا انتي حتعرفيني لوحدك كالعاده
هههههههههههههههه
بجد بجد انا فعلا موضوع سمعا وطاعه اللي بيحصل زياده عن اللزوم ده بيستفزنيجدا وخصوصا كمان لما بيكون مفيش ارتباط رسمي يعني اصلا ميستهلش اني تسمعيله كلمه يعني صاحب الكلام عليكي بيكون ولي امرك لسه مش البيه
واللي يغيظك اكتر في غير موضوع البنت اللي حتودي نفسها في داهيه دي
في غيرها كتيييييير
ممكن ميكونوش وصلو لحد موضوع الجواز العرفي انمافيحاجات تانيه اعملي د حاضر ياما البيه يزعل وميكلمهاش
كأنه حيطلقها يعني
كلمي دي متكلميش دي ومتكلميش ولاد خالص
ولا قرايبك ولا اي حد
ايه ده انا مش فاهمه
بس عامه البنت اللي بتسمح انه يتعمل فيها كده هي الغلطانه لانها بتبقي بتلغي شخصيتها بأديها
وعالعموم ربنا يهدي الجميع
وباي يامارو
سلاااااااام

marmar said...

اهلا وسهلا بيك يا بشمهندس

HaMaDa 3aFshA

وهى فعلا كلامها مستفز بس لازم كنت اكلمها بالراحه علشان اقدر اقنعها

وفعلا هو لو كان كويس مكنتش طلب منها كده

ولازم تيقى ربنا فالبنت اللى بيكلمها علشان الناس تتقى ربنا فى اخته وبعد كده فى زوجته وبنته

عموما شكرا ليك ونورت البلوج

marmar said...

هههههههههههههههههههههههه

الاخت المجهوله بالنسبالكم بس المعلومه بالنسبالى

منورة البلوج يا عسل

واخيرا رديتى قدام الناس رديتى فى موضوعين بس الاول دعيتى عليه فيه ههههههههه بس من ورا قلبك وده علشان كلامها مستفز
خلاص هستفزك على طول يا ........س

وفعلا والله اللى بنشوفه من البنات اللى كل حاجه حاضر حاضر ده حاجه مقرفه ومستفزه جدا وبتقوله حاضر فى حاجات غلط
انما تقول لا فى حاجات صح اهلها ممكن يكونوا اللى قايلين لها عليه
وتكون مفكرة ان هو اللى بيدلها عالكلام الصح
البنات اتهبلت يا جاله
هههههههههههههههههههههه

عموما منورة
سلام يا عسل
وبطلى كلمة باى دى الاهى تتلغى من لسان الناس خالص

e_emy said...

امممممممممم
مش عارفه .. دايما بحس ان الحاجات دى ف المسلسلات بس هههههههههههه

المهم بقه اكيـــــــد تصرفاتها غلط جداااااا واكيد هو مش بيحبها لان الى بيحب حد هيحافظ عليه

وربنا يهديها ويهديه
ويهدينا احنا كمان ياااااااارب

e_emy said...

اااااااااااااااااه نسيت اقولك
حاجه بره الموضوع

انا زعلانه منــــــك علشان مش قولتيلى الف مبروك انى نجحت

يلا هه
واااااااااااااااء



اوى تزعلى انا بهزر بس برضه زعلانه
هههههههههههههه

7oR@$ said...

مروة هانم

بجد مش عارف أقول إيه في الموضوع دة بيفكرني بمسلسل الحقيقة والسراب كانت واثقة فيه وفي الأخر طلع حقير وواطي بس ماعلينا ههههههههههههه أنا رأيي إن نيته مش كويسة طبعا لأنه لو عايز يتجوزها كان دخل البيت من بابه مش من الشباك زي الحرامية هو كدة مبيحبهاش لأن إلي بيحب واحدة لازم يعفها ويخليها تظهر في أحسن صورة لكن مش يدفعها للغلط دة رأيي


أحمد عنتر

marmar said...

ايمى

شكرا على ردك يا قمر

ومعلش والله كنت فاكره انى قلتلك والله اسفه بجد

وخلاص بقى قلبك ابيض زيى
ههههههههههههههههه

والف مليون مبرووووووووووووك

وعقبال السنتين اللى جايين يارب ويبقى احسن كمان

marmar said...

احمد عنتر

مرسى على ردك وهو فعلا لو بيحبها مكنتش عمل كده

ربنا يسامحه بقى ويهديه

وفعلا هو قريب من الحقيقه والسراب بس ربنا يهديها وميحصلش نفس اللى حصل

سهر الليالي said...

انت بجد بتتكلمي في موضوع مهم لاي بنت وكلنا محتاجين اجابه عليه
ليه دايما الولد يقول للبنت انها مش بتحبه لو ما عملتش اللي هو قالها عليه لكن عمره ما بيقول العكس
لا وحاجه مهمه كمان بيقنعها دايما انها نكديه وغاويه خناق ودايما هي سبب فشل العلاقه مع انه هو اللي بيداء الخناق وهو في معظم الاحيان بيكون السبب الاساسي في الخناق
نفسي اعرف ليه الولد بيعمل كدا
ويارتهم مجموعه قليله من الولاد اللي بيعملوا كدا لا دا كلهم كدا
انا مش بقول ان البنت بريئه ومش بتتخانق ودايما مظلومه
اه ممكن تكون بتغلط وساعات بتعمل حاجات تسبب في خناق
بس الولاد برضوا كدا المشكله بقي انهم عمرهم ما بيعترفوا بحاجه كدا
مش عارفه اشكرك ازاي يا مروه
الموضوع دا بقاله مده شاغل بالي والله وكنت محتاجه اكلم فيه
وانتي ادتيني الفرصه دي
تسلم ايدك
اما بالنسبه لموضوع البنت دي فالموقف دا حصل معايا قبل كدا
وعايزه اقول ان علي قد ما البنت هتسمح للولد هيجراء اكتر واكتر
والبنت المحترمه عمرها ما تقبل كدا علي نفسها انها تروح شقه واحد مفيش حاجه بتربطتهم ببعض
الموضوع بجد تحفه يا مروه

تحياتي

marmar said...

مرسى طيف الامانى على ردك

وبجد مبسوطه اوى انك نورتى البلوج

وفعلا انا مقتنعه باللى انتى كتبتيه جدا وانا معاكى فى كل كلامك

شكرا ليكى

Ahmed Fahmy said...

ده مش حب ده هبل
قولي لها تفوق من العبط اللي هي فيه ده
هو ممكن يكون بيحبها او كان بس حبه بيقل طول ما هو شايفها سهلة كدة
الحب انه هيفضل شايفها غالية عنده علاطول
دلوقتي مش غالية عليه خلاص مجرد اداة او الة عنده لتحقيق رغباته و خلاص

مروة ابقي وري لها البوست دة
ربنا يهديها

blue-wave said...

يصى
مفيش راجل فى الدنيا مش بيحب يكون هوا اللى كلامه مسموع
لكن انها توصل لحد الحرام وحجتها انها بتحبه ف دا تهريج وعمر ربنا مايبارك فيه اصلا
تحياتى

Anonymous said...

الحب احيانا بيكون متمكن من البنت وبيخليها ضعيفة وخصوصا البنت الشرقية تجاربها قليلة جدا ورومانسية

والشباب بصراحة بقوا محترفين كدب بس المووضوع لما يوصل للعرفي يبقي اكيد حيرميها بالجزمة بعد كدا

Anonymous said...

ياريت تفوق قبل فوات الاوان

ياريت

عموما انت نصحتيها بس زي ماقلتي شكلها مافيش فايدة منها

marmar said...

فهمى باشا

ايه الكلام الجامد ده

ما انت بتعرف تزعق اهوه
ههههههههههههههههههه
ايموشن واحد بيطلع لسانه

انا وريت لها البوست وان شاء الله تقتنع بالكلام

مرسى ليك

marmar said...

اهلا وسهلا بحضرتك
blue-wave

انا معاك ان الراجل بيحب يكون كلمته مسموعه بس مش لدرجه ان كل حاجه حاضر حاضر حاضر
دى تبقى حياه ممله جدا
لازم يكون فى حريه اراء ونحاول نقنع بعض

عموما انا تشرفت انك نورت البلوج بتاعى
شكرا ليك كتير

marmar said...

اهلا وسهلا afew good men

اولا حضرتك مخدش بالك من حاجه
انا قلت انها من ليبيا يعنى مش بنت شرقيه ولا حاجه

ثانيا البنت الشرقيه بتهيقلى شافت الحاجات دى كتير كفايه اللى بنشوفه فالتليفزيون
يعنى عندنا خبرات كتيرة وخصوصا فى موضوع الجواز العرفى

واكيد لو وصلت للعرفى هيرميها لانه هيكون وصل للى هو عايزة فهيعمل بيها ايه

مرسى على ردك كتير
ويارب تفضل متابع على طول للبلوج

Anonymous said...

اهلين مروة بلوج حلو

اعرفكم بنفسى انا يارا اللى مرمر كانت بتتكلم عنها

مش عارفه اشكركم ازاى !! شكرا ليكم كلكم

وانا اقتنعت بكلامكم بس حبى ليه اللى كان مخبى عينى

اود انى اقولكم اللى حصل

انا قلتله لنتجوز رسمى لنسيب بعض فهو قالى انتى عليتى فى نظرى وانتى مش تستاهلينى

وانا مقتنعه بكده جدا وسبنا بعض خلاص

شكرا ليكم كمان

وشكرا ليكى يا مروة على اللى عملتيه معايا

Unknown said...

نعم ؟؟؟

معلش ده ياخد علي دماغه و يزعل و لا يتفليء بقي

اوكي ممكن تحسسه شويه ان هو الولد لما يقولها حاجات معينه متعملهاش مش مشكله و برضه من باب النصيحه لانه برضه مالوش كلمه عليها

لكن ده بيستغل حبها

و ف الاخر هتندم عشان هيسبها ده السبب اللي هي هتندم عليه

لكن من المؤكد لازم تندم عشان مينفعش تدخل ف علاقه حرام

ده بيستهبل
ايه ده

حسبي الله و نعم الوكيل

ربنا معاها و ربنا يهديهم

و لو تعرفي تكلميها تاني اكسبي فيها ثواب عشان خاطري و كلميها دي بتستهبل

معلش اتعبي عشان ربنا

سلام

Anonymous said...

رمضان كريم كل سنة وانتي طيبة

انتي فين من زمان