Monday, September 22, 2008

والله مسخرة,,,,,,,,,,,,,,,احنا اللى عودناهم على كده


كل سنه وانتم طيبين بمناسبه المذاكرة والدح اللى مش بيحصل اصلا

امبارح بقى سيطرت عليا حاله هيستريه لا توصف بسبب الكليه

قال ايه غياب قال

واطلع بره يا كلب متدخلش بعدى

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

متخفوش متجننتش بس ده اللى حصل

هحكيلكم وانتم تحكموا

طبعا من المعروف ان مفيش كليات قبل العيد
وانا برده اعرف كده
بس شكلنا طلعنا قدام اوى وجهله حبتين

المهم

طبعا انا عارفه اللى بينزل اول اسبوع ده بيتدلع بقى ونازل هزار وانا كنت نازله عالاساس ده

بس انا اتفاجئت باللى حصل ؟؟!!.........الحقوناااااااااا

طبعا انا نازله االساعه 12 كده ومش هعرف انزل قبل كده
النوم سلطان
هههههههههههههههههههههههههههه

وفاكرة انى نازله بدرى بقى

طبعا اول ما نزلت لقيت صحابى كانوا وحشنى جدا سلمت عليهم وقعدت معاهم وطبعا ولا سالت عالجدول هو شويه وهنزل فالمكتبه ايه وجع الدماغ ده

طبعا طول ما انا قاعده عماله اسمع احنا لازم نذاكر ونجيب تقدير ومفيش كورسات دى مواد سهله وافلام من بتاعه اول السنه دى وهنحضر المحاضرات كلها ومش هنام ومش هنقعد نسمع اغانى ونسيب المحاضره وطبعا كل سنه بنقول نفس الحوار بس ........
ديل الكلب عمره ما يتعدل
ههههههههههههههههههه

وفجاه لقينا بنات خارجين من مبنى المدرجات


كنتم فين يا كتاكيت ؟؟

ايه ده انتم متعرفوش ده احنا خدنا محاضرتين

نعم يا اختى انتم بتهزروا صح

لا والله ده حتى الكتتابه اهو

كمان كتابه
هههههههههههههههههههههههههه

والمفاجاه بقى خد غياب ومدخلش حد وراه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

قلتلهم والله طيب بالشفا ومبروك عليكم
ههههههههههههه

قالولى متزعليش فى محاضره برده لدكتور منير يوم الاربع واكد علينا اننا نقول للناس علشان الغياب
مش هنحرمك
ههههههههههههههههههههههههههه

قلتلهم غياب برده قالولى وطرد كمان والمشكله انها فتره تانيه يعنى الساعه 10.30
طبعا ده صعب جدا ان لم يكن مستحيل لان كده هضر انزل على 9.30 يعنى اصحى .8.30 او 9 بالكتيييييييير
حراااااااااااااااام انا كنت بصحى المغرب واتطورت شويه فى رمضان وصحيت الساعه 2
كده هطور خاااااااالص

متزعليش اوى كده دى فيه كمان محاضره وراها لدكتور عبدالهادى
وده زى دكتور منير والغياب بيجرى فى دمه برده
ههههههههههههههه

انا اللى غلطانه انى سلمت عليكم
ههههههههههههههههه
والاجازة امتى بقى؟؟

زى ما احنا يوم التلات

طيب كويس علشان مفيش مواصلات
اول حاجه عدله اسمعها من اول ما جيت
انما قولولى هو دكتور منير وخدنا مقاوله؟؟

لا ده بيدينا مادتين بس ودكتور عبدالهادى مادتين بس ودكتور نبيل ماده


انا سمعت كده
جاتلى هيستريه ضحك
هم يضحك وهم يبكى
هههههههههههههههههههه

طبعا جيت مامتى بتقولى طبعا ولا ليها لازمة النزوله حكيت لها مصدقتش بس بصراحه انا مش قادره اصدق اللى انا فيه ههههههههههههههههههههه

عمركم شفتوا كده؟؟

صوتى يااللى متنيش شايفه الهنا ده
ههههههههههههههههههههههههههههههههه

يلا بالشفا بقى وادينا متعودين عالبهدله
ههههههههههههههههههههه


متعوده دااااايما

32 comments:

Anonymous said...

حسبي الله ونعم الوكيل


ربنا يسترها معانا السنادي ويهونها علينا باه

بس انا برده مش رايحه قبل العيد ان شاء الله
ويعملو مابدالهم

:)

Butterfly said...

احنا عندنا كده برده فى دكاتره الغياب مهم عندها أوى , بس أنا الحمد لله مقرره انى مش هنزل الا بعد العيد ولو عملوا ايه حتى ههههههههه


My new blog
http://butter-designs-fly.blogspot.com/

e_emy said...

هههههههههههههههههههههههههه

عسل يا مروة

بس هو انتوا معندكوش دكاترة ولا ايه :p
كل واحد واخد مادتين

احنا كمان خدنا محاضرة انهرده لولولوى
اظاهر فيرس ف حاسبات اسمة الالتزام هههههههه

قولى الحمد لله بقه ان المحاضرات مواعيدها حلوة وبدرى ومتخلنيش اعيط
ربنا يستر

ان شاء الله تبقه سنة حلوة
سلام يا جميل

ahmedomar said...

ههههههههههههههههههههه

شئ متوقع من كلية زى بتاعتنا طبعا يا مرمر وانتى عارفة العباقرة بتوعنا

الحمد لله نزلت اول يوم على غير عادتى علشان خاطر اصحابى وربنا

المهم شفت الجدول وفرحت جدا ان حبيبنا مش هيدينا يبقى خلاص اخيرا هربت منه بقى

المهم بقول لصاحبى ابو نجيب ماتيجى نشوف المدرج كدة وطلعت ولاقيت طلبة جوة

اية دة !!!!!!!!!!

دة دكتور منير بيدى يلا يا نجيب ندخل قالى لا

يابنى يهديك يرضيك والالتزام نقح اوى عليا ويلا علشان خاطرى وخاطر الالتزام المهم قالى ادخل انت الاول

وداخل ولاقيت الدكتور بيبصلى باستغراب تام وبيقولى

نعم

ههههههههههههههههههههههه

بقولة عاوز ادخل انا تبعهم فى الدفعة دى قالى لا انا دخلت محدش بيدخل بعدى
هههههههههههههههههههههههههههههه

طب يا دكتور انا مكنتش اعرف ان المحاضرة هتشتغل قالى نعم

مكنتش تعرف وانا طبعا واقف ونجيب واقف ورايا مش باين

ههههههههههههههههه

المهم قالى روح روح بيتكم وانت تعرف ولسة هيرغى روحت سايبة وماشى قلت فى سرى بقى انت هتقعد ترغى ياعم انت سلاموا عليكم

اتفاجات طبعا اول ما الناس خرجت والله وانا بصلى الظهر بيقولوى فى غياب واتكتبتوا كلكم غياب كنت هسيب الصلاة واروح ا ....................كلكم طبعا عارفين

المهم كنت مبسوط اوى ان اول محاضرة السنة دى ضاعت طبعا دكتور نبيل وتانى محاضرة غياب

هعهخعهعهعهعهعهعهعهععهعهعهعهعه

وكل عام وانتم بخير وبعودة الايام

معاهم ربنا بقى

تحياتى ليكى

عمر

كوارث said...

سلامو عليكم
البوست جميل جدا خصوصًا اني عرفت ان نفس الحوار حصل في الكليات كلها تقريبًا
السبب من وجهة نظري المتواضعة ان الطلبة هددوا باضراب من قيمة عشر تيام لو الحكومة غلت المصاريف وضغطت الاهالي في رمضان وكعادة الحكومة في الاضرابات بتشدد على موظفيها ايا كانت مناصبهم على الحضور في اليوم ده والا !
متفكريش ان حالنا اتصلح يعني
ولو كان اتلصح
يا ريت
حد يكره :D

marmar said...

Anonymous

طبعا عرفاكى

ووحشانى موووووووووووت يا قمر

والله بجد مش نداله
هههههههههههههههههههههههههههه

وانا عارفه طبعا اسلوب البلطجه ومش هتنزلى غير بعد العيد

يعنى تنزلى من بيتكم 3 الفجر
ههههههههههههههههههههه

عموما تنورى الكليه فى اى وقت

marmar said...

Butterfly

يا بنتى غياب مهم ماشى بس مش اول يوووووووم

وطبعا انا عارفه قرارات بعد العيد دى

بس احنا لو نزلنا بعد العيد هنكون انفصلنا
ههههههههههههههه
لينا 3 ايام غياب بس

وطبعا مش هروح اقول للدكتور بسافر ربع ساعه يعنى
ههههههههههههههههههههههه

عموما كل سنه وانتى طيبه

Anonymous said...

و احن كمان فى اول محاضر يوم السبت الساعة 8.30 الدكتور دخل و أخد غياب كمان بس الدكتور طلع كريم و ساب الباب مفتوح :D FCI-CU
تقريبا مبلغين بعض كلهم =))
ربنا يكون فى عون الطلبة الغلابة

marmar said...

e_emy

هههههههههههههه

لا عندنا بس هما بيحبوا يوفروا
ههههههههههههههههه

علشان اللى يشيل ماده يشيل المادتين بالجمله يعنى
احنا فاضيين
ههههههههههههههههههههههههههههه

والظاهر ان فيرس فعلا بس سيتم القضاء عليه يا احنا يا هما
ههههههههههههههههههه
ان كيدهن عظيم يا بنتى

وبالنسبه للمواعيد حلوة ولا وحشه مش فارقه اديهم بيسلونا
ههههههههههههههه

مرسى يا حبيبتى

marmar said...

ahmedomar

ههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه

ايه ده يا عمر هو انت كنت الضحيه

فضحت نفسك بنفسك

يا عينى عليك

حتى يوم ما نويت تلتزم محصلش نصيب

يلا يا بنى معلش

كل شىء قسمه ونضيب

ومجتش عالمضرات دى ادينا هنتبهدل طول السنه حضور

شكلا ليك يا عمر

marmar said...

كوارث

وعليكم السلام ورمه الله وبركاته

يا سلام كل الكليات كده

انا صحابى فى اداب وتجارة هينزلوا بعد العيد باسبوع ام كنت بحكيلهم كنتوا شمتانين فيا اوى

اهىء اهىء اهىء

وبالنسبه ان النا يتصل ده من سابع المستحيلات

ده هما بيعملوا كده فالاول علشان نشترى الكتب بعد كده انسى يا معلم
هههههههههههههههههههه

عموما شكرا ليك

marmar said...

A7med Baraka

8.30 مين
هههههههههههههههههه
ده انا كنت لسه بداه انام

وفعلا شكلهم عملين نشرات وموزعينها
ههههههههههههههههههه

عالم فاضيه بعيد عنك

بس التخلف ده وصل عندكم حاسبات القاهره
دى شكلها عدوى

خد مقوى للمناعه لا تتعدى وتنزل تحضر ولا حاجه
ههههههههههههههههههه

شكرا ليك

صفا سارة said...

ههههههههههههههه
ايه ده يا بنتى معاكوا ربنا بس احنا لو عندنا انا اصلا مش هانزل انا نزلت امبارح بس مكنش فى الجدول محاضرات وعارفاه من قبل مانزل
وان شاء الله مش هانزل غير بعد العيد بس تعرفى اسم البوست مناسب جداا
هههههههههه

marmar said...

صفا

ههههههههههههههههههه

اللى فرق معاكى اسم البوست

والله عسل يا صفا

عموما يا بنتى احنا مش بيهمنا

احنا بننزل بمزاجنا

هههههههههههههههههه

جامده اوى زى الكتاب ما قال

هههههههههههههههه

مرسى يا عثل

HaMaDa 3aFshA said...

ايه الكلام الكبير ده دا انا كنت واخد اجازة لبعد العيد باسبوع ههههههههههههههه
والله كنت ناسى ان الدراسة جت ما عرفتش غير لما لاقيت المواصلات زحمة وطلبة كتير
ربنا يسترها معانا يارب والرجالة نازلة طرقعة كده ليه
على العموم الحمد لله عرفنا ان فيه محاضرة يوم الاربع شكرا على المعلومة
ومن يصبر ويحتسب فأجره على الله
ههههههههههههههههههه ربنا يؤجرنا خير على صبرنا ده

Anonymous said...

دكاتره حاسبات طول عمرهم كده

حسبى الله و نعم الوكيل

فاكرين اننا زى البرامج اللى بندرسها

!!!!!!!!!!

انا كمان نزلت بس مره واحده

و ربنا يستر

Anonymous said...

فى خلال الثلاثين عاما الماضية تعرضت مصر الى حملة منظمة لنشر ثقافة الهزيمة - The Culture of Defeat - بين المصريين, فظهرت أمراض اجتماعية خطيرة عانى ومازال يعانى منها خمسة وتسعون بالمئة من هذا الشعب الكادح . فلقد تحولت مصر تدريجيا الى مجتمع الخمسة بالمئه وعدنا بخطى ثابته الى عصر ماقبل الثورة .. بل أسوء بكثير من مرحلة الاقطاع.
هذه دراسة لمشاكل مصرالرئيسية قد أعددتها وتتناول كل مشاكلنا العامة والمستقاة من الواقع وطبقا للمعلومات المتاحة فى الداخل والخارج وسأنشرها تباعا وهى كالتالى:

1- الانفجار السكانى .. وكيف أنها خدعة فيقولون أننا نتكاثر ولايوجد حل وأنها مشكلة مستعصية عن الحل.
2- مشكلة الدخل القومى .. وكيف يسرقونه ويدعون أن هناك عجزا ولاأمل من خروجنا من مشكلة الديون .
3- مشكلة تعمير مصر والتى يعيش سكانها على 4% من مساحتها.
4 - العدالة الاجتماعية .. وأطفال الشوارع والذين يملكون كل شىء .
5 - ضرورة الاتحاد مع السودان لتوفير الغذاء وحماية الأمن القومى المصرى.
6 - رئيس مصر القادم .. شروطه ومواصفاته حتى ترجع مصر الى عهدها السابق كدولة لها وزن اقليمى عربيا وافريقيا.
ارجو من كل من يقراء هذا ان يزور ( مقالات ثقافة الهزيمة) فى هذا الرابط:

Ahmed Fahmy said...

هههههههههههههههههههههه
الله
الله
الله
ههههههههههههههههههههههههههه
ربنا يبشرك
و انا بقي ان شاء الله عشان اجي الكية بركب قطر خمسة الفجر يعني باطبق يعني هانام في المحاضرة يعني هتزط
ههههههههههههههه
هنروحوا يوم الاربع ان شاء الله قولي لي الاحتياطات اللي اخد بالي منها ألا الموضوع شكله خطير
ههههههههههههههههه
خطير اوي
ههههههههههههههههه
مروة ابقي نزلي الكليب بتاعي و قولي لي رايك هو ع البلوج
و اشوفك بقي يوم الاربع
ههههههههههههههه
ههههههههههههههههه
ربنا يستررررر

رووووووومانسي

marmar said...

HaMaDa 3aFshA

ههههههههههههههههههه

اجازة لبعد العيد باسبوع كمان

هههههههههههههههههههه

يا بلاش

انت جاى على نفسك كده ليه

بعد اللى شفته ده انا بقول انك تاجلها للسنه الجايه

خد اجازة براحتك بقى
هههههههههههههههههههههههههه

شكرا ليك

marmar said...

MaGn0liA...

دى انتى شكلك يا عينى على اخرك من الكليه والدكاتره خالص

بصى

احنا هنخترع قنبله زريه وهنولعها فالكليه ممكن ابقى اصورلك نسخه تعمليها عندكم

هههههههههههههههههههههههه

marmar said...

Anonymous

اولا شكرا على دخولك البلوج

وشكرا على كتابك االتعليق بس مفيش رابط اصلا

marmar said...

A7MeD F@hMy

ههههههههههههههههههه

شفت يا عم الرومانسى ضحكتك ازى

طيب انت ضحكت كل ده وانت بتقرا بس امال لو كنت شفتها بعينك كنت عملت ايه ؟؟
ههههههههههههههههه


وعادى لو نمت هتطرد بس
هههههههههه
بس متخفش هتطرد معاك لانى شور انى هكون فاصله وهنام


والاحتياطات الواجب اتبعها
هات ورقه وقلم علشان ميقلكش كده كغه انت جاى نادى هتكتب على ايه؟؟ وانت هتظتظرف وتقوله هكتب عالبنش
ههههههههههههههههه

تنور يا فهمى يوم الاربع ان شاء الله

blue-wave said...

ههههههههههههههه
مالهم واخدينها جد معاكم كدا من اولها؟؟
الله يكون فى عونكم

marmar said...

blue-wave

علشن تعرف بس مدى الظلم اللى احنا فيه

يلا بقى عقبالنا ما نخلص اهى هانت لسه سنه كمان

7oR@$ said...

مروة هانم

طيب أنت حتصحي الساعة 8 ونص لكن أنا حصحي الساعة 6 أهئ أهئ أهئ
يلا ربنا يسبرنا بس أنا عايز أفهم هما معندهمش ولاد يعني المحاضرة دي هي إلي حتصلح الكون ولا حتأثر في سير المنهج كان ممكن يفهمهم المادة بتتكلم عن إيه وخلاص لكن ميشرحش طيب حتي يفكر في الناس إلي في محافظات تانية إلي بتسافر ولسة حتسكن مدينة بس إذا كانوا مفكروش في إن في ناس بتسافر ومحتاجة يوم ولا أتنين يأضوه مع أسرتهم وأكيد منهم الجمعة يعني يعملوا المحاضرات سبت وأربع وخميس كان إيه إلي حيحصل لو نقلوا محاضرة الخميس يوم تاني وأحنا بقي نتصرف في السكاشن لكن دول بينتقموا مننا يلا الحمد لله علي كل شئ
ويا عالم ربا ضارة نافعة
وشكلي حنزل أشتري ........ من .....الزرقة إلي جنب ...... ههههههههههههه علشان أشربه
بس مش حينفع برده علشان صايم

حورس

marmar said...

HORAS

اللى فارق مع البشر كلها الصحيان
ههههههههههههههههه

حاجه تفرس يعنى سابوا كل حاجه وبهدله المواصلات واننا هنشوف وش بعض تانى ومسكوا فالصحيان
ههههههههههههه

وعندهم ولاد يا احمد بس هنعمل ايه
حكم القوى عالضعيف
اهىء اهىء اهىء

ولو مش عجبك الدول روح اشتكى ومش هيتغير برده
ههههههههه

واللى انت عايز تشتريه معدش بيتباع بيوزعوه عالمنازل زى العيش
ايموشن واحد بيطلع لسانه

شكرا ليك

semsem said...

لذيذ اوي البوست بتاعك
اد كده بتعاني
الحمدلله انا خلصت كلية السنة دي
بس للاسف الظاهر ان اللي فيه دائ مش بيبطله كملت دراسات عليا ماجستير عقبال عندك
ادعيلي ربنا يكرمني واخلصه واوعدك توبه مش اكمل

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) said...

سؤال صعب شوية
شغلتك ايه حاليا
اجابة واحده
طااااااااااااالب
طب زعلان ليه يا طالب
مش عارف ليه
ادراك ما نريده نعمة
وعدم ادراكه نقمة



على فكرة انا ارسل تحية لكل دكتور فى الجامعة يحث الجميع على الالتزام
بس بطريقة جميلة
لان لكل انسان مهمة
وكمان وشوشه فى اذنك
رمضان يساعد على الالتزام

ولا ايه
تحياتى

marmar said...

S-G-S

ياااااااااااه

حد يخلص ويرجع للغلب تانى

عموما ربنا معاكى يا قمر

وليكى حق تتوبى ومتكمليش اكتر من كده

هتقضى عمرك فالتعليم يا بنتى
اهتمى بشبابك بقى
هههههههههههههههههههههههههه

عموما نورتى البلوج

marmar said...

ABOALI

عارفه انى شغلتى طالبه بس مش من اول يووم

عموما الحمدلله حصل خير

وادى اسبوع عدى اهو

واكيد رمضان يساعد عالالتزام بس الجو حر اوى

عموما شكرا ليك

كلام على بلاطة said...

كل عام وانت بخير

marmar said...

كلام على بلاطة

وانت بالف خير