Tuesday, December 16, 2008

لــــــــــيــــــــــه؟؟!!؟؟


شكلنا هنسيب بعض قريب ........ ولا قريب ليه ما خلاص
شفتم الجمله دى .........؟؟
طبعا كلكم فسرتوها بمعنى ان اتنين كانوا بيحبوا بعض وسابوا بعض
أنا كنت قاعده متضايقه فبشغل اغانى لقيت الاغنيه دى قلت اسمعها مع انى كنتت عايزة اسمع مضعفتش قصاده

بعدين فكرت فى معنى الجمله فقلت ليه فسرناها بالمعنى ده مع انها تحتوى على اكتر من معنى
* ممكن واحد يكون تعبان وحاسس انه هيموت فبيقول كده لمراته مثلا
كئيبه بقى ههههههه
* ممكن اتنين صحاب حصلت بينهم مشاكل فبيقوله كده
بعدين لاحظت اننا كشباب فالكليه كل حاجه بندخل فيها الحب
لــــــــــيـــــــــــــــه؟؟!!
ملقتش اجابه مقنعه خالص

هحكى ليكم موقف يبين كلامى ده برده
فانا كنت متضايقه وزهقت من الكليه من كام يوم فكنا قاعدين انا وصحبتى فالجامع فدخلت علينا وحده ..تييييييتت.. لقتنا قاعدين وانا كالعاده سانده دماغى على ايدى جت قالتلى بيبو فرقع جيجى من غير ما تسلم حتى فبصيت لها بغباء وروحت غسلاها لدرجه انها مصلتش ومشيت ............ هههههههههههه
مفتريه بقى
بعدين روحت اتاسفتلها بس الكلمه ضايقتنى بجد وكنت قبلها بفكر فالجمله اللى فاتت فانفجرت فيها بس عادى اتاسفتلها وخلاص

دلوقتى انا بسال ليه بقى كل تفكيرنا فالحب ؟؟ ومعرفش مين حب مين ؟؟ ومين فرقع مين ؟؟ ومين ساب مين ؟؟
لـــــــــــــــيــــــــــــــــه؟؟!!

14 comments:

mizo_barby said...

hi marmar
haya fa3lan el kalma de mesh sharat artbat momken as7ab momken atnan bay3zo ba3ad awy momken 7agat keteer

marmar said...

mizo_barby

ازيك يا ميزو؟؟

هو فعلا ليها تفسيرات كتيره بس المشكله اننا مش بنفسرها بكده لازم اول تفسير يجى فى دماغنا هو اتنين بيحبوا بعض

مرسى يا معتز على ردك

7oR@$ said...

مروة هانم

أكيد عندك حق في كلام كتير من إلي بتقوليه رغم إن مش كلهم بس أحنا أتعودنا لما نتكلم بنتكلم عن الأغلبية
المهم ندخل في الموضوع كل واحد بياخد المعني علي حاجة مرت بيه سواء حب بقي أو أي حاجة تانية زي مثلا غنية زي أنا لو أزيته ليها أكتر من معني ههههههههههههه ما علينا من المعاني دلوقتي المهم إن مش كله زي بعضه بس بجد ملاحظة رائعة منك يا مروة واللهم كتر من أمثالك بقي

يلا أقولك أستمري قال يعني لو مقولتش حتقفي هههههههه

سلام

أحمد عنتر
حورس

marmar said...

HORAS

اعملى بقى ى دكتور نبيل اما بقوله مش فاهمين قال انتى بتجمعى طيب اللى مش فاهم يرفع ايده والدفعه كلها رفعت ايدها
ههههههههههههههه
مش اغلبيه يا احمد ممكن تقول اغلبيه الاغلبيه

يلا ربنا يهدى وفاكره طبعا انا لو ازيته

ومتخفش مش هقف ولا هستمر انا بمشى بمزاجى
ههههههههههه

منور يا عنتر

ahmedomar said...

ازيك يا مروة

فعلا عندك حق ممكن الكلمة دى تتاخد لكذ موقف مش شرط يكون لاتنين كانوا بيحبوا بعض وسابوا بعض

اما بالنسبة للاخت اللى انتى بتقولى عليها فده ليه تعليق واحد عندى

اننا دفعة كلها عيال تيييييييييت وكله بيحب يحشر نفسه فى كل حاجة

الواحد قرف من كل حاجة

عمر القرفان من الدنيا كلها

سلام

Anonymous said...

جزء كبير منة فراغ

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) said...

يااااااااااااا قلبى
يااااااااااا عينى
ياااااااااا ابتسامتى

كلها عبارات الحب والهيام
بصى
احنا اساسا" شعب عاطفى العواطف تتحكم فيه
بس اليومين دول مافيش شغل وبطاله مقنعة
وشباب ضايع
وقته كله نت وكافيات وحكايات وروايات
وكمان تصوير البنات بالموبلايات
يعنى اختصارا التدمير شغال بخطى ثابته
وخصوصا انى المقررات سهلة فى الطرقات
وكل شيىء مباح
وسلامى للزواج العرفى والزواج الجماعى وووو

بس هو فى النهايه مش حب
ده هوس وخلخل فى التفكير
وكافة انواع الاختلاط مباح

marmar said...

ahmedomar

كويسه الحمدلله يا عمر

وعندك حق فى كلامك وفعلا ممكن تاخد بكذا معنى بس احنا بقينا متبرمجين على حاجه

وبالنسبه للدفعه كل دفعه فيها الحلو والوحش

شكرا ليك يا عمر على ردك

marmar said...

Hunikal

فعلا الفراغ هيعمل اكتر من كده

شكرا ليك

marmar said...

ABOALI

ههههههههههههههههههههه
يا قلبى انا من الفضى اللى بقى فالناس مش من الحب

وكلامك كله معناه برده الفضى
فعلا الفضى بيقتل الوقت بس من كتر الفضى هنقتل نفسنا

شكرا ليك

HaMaDa 3aFshA said...

سلام عليكم
والله مش عارف هو انحدار ثقافى ولا فضا وتسالى ولا حب غيبة ونميمة ولا شغلة المصريين اللى هيا الاشاعات والتسالى
ولا انحطاط تام فى فهم معنى الصداقة او الاخوة اللى متهيألى قلما وجدوا فى علاقة اليومين دول الا من رحم ربى لان بقا دايما فيه طرف بيفهم الامور غلط او الناس اللى برة واللى انتى بتقصديهم بيشوف المنظر غلط من الناحية اللى هو عاوز يشوفها ويعيش نفسه فى قصص انهم حبو وفركشو ويبقوا تسلية اليوم بس يلا ربنا يهدى

نيجى بقا لارهاب الناس فى المسجد حرااااااااااااام دا بيت ربنا ليهم الحق يدخلو وهما مطمئنين سالمين الرحمة شوية هههههههههههههههههههه
فكرتينى بالمفترى الشهير ههههههههههههههههههههههههههه بس هو بيضرب علشان يودى الجامع مش يطرد الناس منه هههههههههههههه
سلام

halaS demahoM said...

جايز تكون مراهقه

بس مش عارف هي دي قاعده ولا ايه بالظبط

انه كل الناس تفكيرها بقي في الحب

علي كده بقي الناس اللي اعرفها كلها حالات شاذه من القاعده
او القاعده خاطئه

بس علي فكره مش كل الناس
سلامي

marmar said...

HaMaDa 3aFshA

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

هو كل اللى انت قلت عليه انحدار ثقافى وفضى وتسالى ونميمه واشاعات كله على كله

مبقيناش عارفين نتكلم فى ايه فبنتكلم فى اى حاجه

وبالنسبه للارهاب اللى فالجامع ده بيت طاعه اللى عايز يخشه يحترمه ويلم نفسه
وانا مش مفتريه زى المفترى الكبير خالص
ههههههههههههههه
وربنا يهدى المفترى الكبير علشان يخلى الناس تروح الجامع وانا اطفشهم
هههههههههههههه

شكرا ليك

marmar said...

mo7mad sala7 3rafa

انا مقلتش ان كل الناس يا محمد

انا قلت معظم وانا بقول على الناس اللى انا بكلمهم اوبناء عالحكاوى اللى بسمعها

شكرا ليك