Saturday, December 20, 2008

كان زمان


اهداء لكل خاين من نانسى عجرم

الاغنيه من هنا

عشقتك وجرحتى ... عشقتك بكل كيانى ... وبايدك ضيعتنى ... ودلوقتى راجع تانى

بعد جراحى واحزانى ... بدموعك تترجانى ...جرحك ليا خلانى ...... كرهتك ومش عايزااااااااااك

زمان كان عندى قلب يوم ما ملكته جيت فى ثانيه نسيته.....معدش فى قلبى حب وانا بعد قساوتك ايوة انا قسيته ..... زمان كان عندى قلب حب الحياه

زمان كان عندى قلب يوم ما ملكته جيت فى ثانيه نسيته.....معدش فى قلبى حب وانا بعد قساوتك ايوة انا قسيته ..... زمان كان عندى قلب دلوقتى لاااااااااااا

معدش يقيد البكا كل اللى بنا ده ماضى ........ معدش ما بينا لقا ولو تبكى دم قصادى

انا لو منك انسانى اعشق واخدع من تانى ......حبك مبقاش علشانى كفايه اللى شفته معااااااااك

زمان كان عندى قلب يوم ما ملكته جيت فى ثانيه نسيته.....معدش فى قلبى حب وانا بعد قساوتك ايوة انا قسيته ..... زمان كان عندى قلب حب الحياه

زمان كان عندى قلب يوم ما ملكته جيت فى ثانيه نسيته.....معدش فى قلبى حب وانا بعد قساوتك ايوة انا قسيته ..... زمان كان عندى قلب دلوقتى لاااااااااااا

19 comments:

Anonymous said...

جامده يا مرمر يا عسل مووووووت

تصدقى انك بتقولى كلام زى الفل

وانا عارفه انك مش فد دماغك اصلا وضربه كله بالجذمة
وبطلتى تحبى من زمان

وخلينا كده يا مرمر
والنبى مالينا الا بعضينا
هههههههههههههههه

وقولى لماما انا جايه عندكم بكره بالليل عايزة فراخ مشويه ومكرونة وكنافه بالقشطه والموز
ههههههههههههههههه

blue-wave said...

مممممممممممممممممم
رساله صعبه جدا بجد

mizo_barby said...

ازيك يا مرمر
عامله ايه
بجد كلمه صعبه جدا وبتحرك مشاعر كتير بس مش اي حد ممكن يحسها لان لازم يكون مر بتجربه فلما يسمع الكلمه دي يفتكر زكرياته
بجد موضوع رائع يا مرمر
سلامي للجميع

mizo_barby said...

المشكله في كلمه كان زمان
ان احساسها كتير ومحتاجه مشاعر صادقه تحس بيها لانها ممكن تفكر شخص بافراح فيفتكرها ويبتسم وممكن تفكر شخص بهمومه وبجرح في حياتها
بس بجد مشاعرها صادقه جدا
واسف اني طولت عليكوا

صفا سارة said...

زى مقولتلك يا مروة جامدة اوى جمله رسالة لكل خاين دى
والاغنية جميله بردو
بس عاوزة موضوع من موضوعاتك بتاعة زمان بئه ;)
ولسه عند رأيى انك زى العسل والله :D

سهر الليالي said...

الاغنيه جميله جدا يا مروه
واي خاين مش يستاهل نفكر فيه خالص ولا يكون في مساحه من حياتنا
وبعدين سيبك وافرحي واضربي الحزن واللي فات بالجزمه
تحياتي
فراشه الشتاء

marmar said...

saso0o

وحشانى مووووووووت امتى الامتحانات دى تخلص خلينا نرجع زى زمان بقى

العالم الفاضيه

وانا عارفه انى زى العثل طبعا وكلامى عثل زيى مش فل بس
هههههههههههههههههه

وانتى عارفه يا عثل انا مش فى دماغى اصلا
بس الاغنيه عجبتنىت قلت احطها

وانتى تنورى يا عثل
ما تيجى النهارده عندنا محشى وبط وكنافه
وتريحي دماغى
هههههههههههههه

marmar said...

blue-wave

مرسى يا دكتور

وفعلا هى رساله صعبه جدا

منور البلوج

marmar said...

mizo_barby

انا الحمدلله كويسه يا ميزو

وانت بتسيحلى ولا ايه ؟؟ تجربه ايه بس يا معلم

اغنيه عجبتنى فكتبها

انا هسلط عليك منه تاخد حقى منك

وفعلا العنوان صعب جدا بس اللى يحس بقى
هههههههههههههههه

ومطولتش ولا حاجه
انت ابن خال مرمر تعمل اللى انت عايزه

منور يا ميزو

marmar said...

صفا

مرسى يا صفا على رايك يا عثل

وانا بكتب مواضيع اهى بس بتكون عاية فضى شويه ودلوقتى بنمتحن ومشاريع وهم بقى

واكيدزى العثل ده انا قايله قشطه لل .... ههههههههه

متسيحيش بقى

marmar said...

سهر الليالي

منوره يا ميرو البلوج

ومفيش حزن اصلا علشان اضربه بالجزمة
انا اصلا مش بفكر فى حد ميستهلش
بس الاغنيه شدتنى اوى فحبيت اوريهالكم

مرسى يا عثل على ردك

Che Ahmad said...

قشطة يا مروة
بصي رغم ان الاغنمية حلوة إلا اني مش معاها
عارفه ليه ؟؟
علشان ف الاخر قولتي او قالت الحاجة نانسي دلوقتى ما عندهاش قلب
الخاين دا انسان وضيع يستحق ان يتحط تحت جزمة محترمة ويفضل قلبنا يحب ويسعد ويعيش حياته بالطول والعرض والورب كمان

الاسوء بقي ان الخاين انت تتجاهله وهو يحاول يدخل حياتك بأي طريقة وهو فاكر انه ما عملش اي حاجة ولا جرح ولا خدع ولا خان وراجع مبسوط اوي بنفسه " جاته نيله "
بيفكرني بأغنية سنين باند :

اجرحني وقولي هفضل معاك
واكدب واحلفلي واعمل ملاك
من امتي انا جرحي بيفرق معاك
من امتي غرامي فعلا مناك

اغنية معبرة فعلا والله

عارفه ساعات كنت بفكر كدا واقول يمكن يستحق السماح وليذهب لأي حته
لكن بجد ديل الكلب عمره ما يتعدل ابدااااااااا
دا مبدأ طلع صحيح جدا والمجرب خير من الطبيب واسئلي فهمي او انا كمجربين يعني
سيبك
انا دلوقتى ايقنت ( وفهمي كمان ) ان الموضوع اكبر من اننا ندركه كله ومحتاج وقت طويل علشان نفرق الملايكة عن الشياطين مش كدا وبس لا كمان ادركنا ان حني السماح فى ناس ما تستحقهوش والذهاب لأي حته مش نافع فقط الكويس انهم يذهبوا للجحيم كل الحيم وشر الجحيم علشان يريحونا من بلاويهم

اخر حاجة بقي قبل ما امشي بما إننا قضيناها اغاني ، اغنية كمان لسنين بالمرة :

حلفتلي طول عمرها هتعيش ويايا
وكدبت بعد ما حلفت مش حكاية
عارفه تخون ف واحد مش كفاية
خانتني وهتخون مين كمان معايا

دي فاكره بعد دا كله هرجع تاني
راجعه وقال عايزاني انسالها الماضي
فاكراني زي الاول هنسي وعادي
خلتني ورا الكداب وادي النهاية

علي قد ما كنت بحبك
بس خلاص دلوقتى كرهتك
قلبي نسيكي وشال
لياليكي خلاص من باله
ما بقتش بصدك كدبك
عمري ما هرجع تاني احبك
لا دا بعينمك
قلبي خلاص اتغير حاله

طول عمري وحاسس قليب انها مش ليا
عمري ما حسيت انها يوم باقيه عليا
انا قولت هتبعد جايز يوم تتغير
واهي رجعت تاني ولسه زي ما هي

اياك تاني مرة يا قلبي تفكر
غلطان لو مرة يا قلبي زعلت عليها
دي واحدة الكدب صاحبه وعايش فيها
وبعادها خلاص ما بقاش بيأثر فياااااااااا

بس خلاص انا ماشي
سلاماتي

marmar said...

Che Ahmad

اولا القشطه خلفت واد من غير وش على راى معتز ابن خالى
قعد ساعه افهمها بس لحمدلله تم الفهم بالسلامه
شرقاويه بقى
ههههههههههههههههه

وحلوة حته اسالينى انا او فهمى
على راى المثل
اسال مجرب ومتسالش طبيب
ههههههههههههههه

ردك جامد جا وانا هموت على نفسى من الضحك ومش لاقيه كلام اعلقلك عليه

منور البلوج وخلينا نشوفك مش لام استفزك يعنى
ايموشن واحد بيطلع لسانه
هههههههههه

ahmedomar said...

اغنية حلوة يا مرمر

وفعلا الخاين ميستحقش اننا نفكر فيه اصلا

بس دة لو كان خاين فعلا؟؟؟؟؟

انتى عارفة الشخصيات بين الناس بتختلف

انا مش مع نانسى خالص لانى اتعرضت لمواقف خيانة كتير من ناس اصحابى كتير

وبردة كنت بحافظ عليهم يمكن علشان معرفش استغنى عنهم او لانى محبش انى يكون ليا عداوة مع حد او لانى بحبهم بجد وبسامحهم

علشان كدة فى رايى ان عمر الحب ما يتحول لكره ابدا مهما كان اللى حصل

وعلى راى صابر الرباعى فى ضاقت بيك

قالوا ان اللى يحب بجد لو فاض بيه من اللى يحبه ميحبش بس ما يكرهش وانا فاض بيا تعبت بجد
قد ما تعبت لا كرهتك ولا عارف حتى ماحبكش

تحياتى

عمر

halaS demahoM said...

انا مش هتكلم كتير
خير الكلام ما قل ودل

لا تبكي علي من فاتك وابقي علي من بقي عليك

ولا داعي للبكاء علي اللبن المسكوب

يا رب توصل الفكره
سلامي

marmar said...

ahmedomar

مش لازم الحب يتحول لكره بس الواحد اما بيفيض منه مش بيبقى طايق اللى قدامه

وبالنسبه انك اتعرضت لخيانه وسامحتهم انت حر فى قرارك بس اعرف ان حتى لو مكنتش تقدر تستغنى عنهم بس كل شىء ليه حدود

وعلى رايك سميره سعيد
خلاص كفايه كده

شكرا ليك

marmar said...

mo7mad sala7 3rafa

فعلا خير الكلام ما قل ودل

واكيد الواحد مش بيزعل على حاجه فاتت

ولا داعى للبكاء عاللبن المسكوب فعلا

شكرا ليك يا محمد

HaMaDa 3aFshA said...

مرمر
الخيانة دى شعور مؤلم قوى وبتهدم حاجات كتير قوى فى النفس البشرية مش بس بتنهى علاقة بخاين او بتؤلم الواحد فى وقتها بل بيمتد اثرها لفترة طويلة ممكن لاخر العمر بتفقد الواحد الثقة فى اى حد وكل حد مهما كان قربه منك لانك اتعودت ان القريبين بيخونوا ربنا يكفينا شرها
روح يا خداع لله انا بشكيك
تظلم وتجرح قلب صافيــك
روح وتركني الله يجازيــــك
روح وبعد خلاص انا مشتيك
لاني عرفتك وعرفت كل ماضيك

marmar said...

HaMaDa 3aFshA

هى فعلا الخيانه شعور مؤلم

بس مش امفروض اننا نسيبها تأثر علينا وعلى كل القريبين مننا

لانها حاجه صعبه جدا اننا نخسر كل القريبين مننا مره وحده

فلازم نقرف بين الخاين والمخلص علشان نقدر نعيش

وشكرا ليك