Saturday, December 27, 2008

يااااااااه انت لسه فاكر؟

النهارده يا جماعه حصل موقف جديد خالص

طبعا النهارده كان السبت وكان ورايا امتحان مالتى ميديا فانا روحت كانت الساعه 8.30 فملقتش حد غير تلت بنات قاعدين على باب المدرج فنزلت جبت المفتاح

وبعدين حجزت فى تالت بنش بتصل بصحابى قالوا كده نتبرى منك اقعدى فالاخر فخدت حاجتى ونزلت

فالدكتور جه وانا تحت بس كنت بتكلم مع نسمه فشفناه طلع وطلعنا وراه بشويه فقعدنا فى اخر بنش
وجايه من 8.30
هههههههههههههههههههههههه

المهم مدناش امتحان وقال هيتكلم عالمنهج وكده
فانا ونسمه وجيهان طبعا قاعدين فى اخر بنش ومش سامعين حاجه قعدنا نحكى ونضحك ونلعب ونسمع اغانى وعملنا كل اللى نفسنا فيه
فى اخر المحاضره خالص لقينا بنت لسه مخطوبه فقعدنا نلبس الدبله بتاعتها وميتين ضحك

ومره وحده
ام اخضر وام احمر يقفوا
طبعا مش هنعمل عبده الاهبل
وقفنا واحنا ميتين ضحك
اطلعوا بره
طبعا لازم ادى كومنت فقلتله طيب اخر مره قالى لا قلتله احسن
فوحدنا خارجين جيهان قالت هتسبونى لمين؟؟ راحت نسمه قالت لها وام اصفر كمان
ههههههههههههههههههه

فخرجنا احنا التلاته فالدكتور بيبص لجيهان باستغراب قالتله نقف هنا ولا بره روحت قيلالها بره قالها لا بره خالص

طبعا اول مره يحصلى كده وخارجه ميته من الضحك
فروحنا اشترينا شيبسى
فبعد ما قعدنا عملنا حوار مع الطلبه المطرودين
وكانت المذيعه جيهان
فطبعا انا اعترفت بالحقيقه وقلت ان هو طردنا علشان ملناش قرايب مهمين
حسبنا الله ونعم الوكيل
هههههههههههههههههه

وانهالت علينا الرسايل الناس بتحسدنا انه طردنا لانهم مش فاهمين حاجه
هههههههههههههههههههه

فبعد ما خرجوا الشماته فى عيون البشر الوحشه
ههههههههه


يارب اللى شمت فينا المره الجايه يطرد هو كمان بس يتهزق كمان
علشان تبقى فضيحه بجلاجل
ههههههههههههههههههه

27 comments:

romansy said...

اول تعليق


على الطرد



ل

رومانسى

romansy said...

ايه هستيريا الضحك
دى
الله يكون فى عون الدكتور
كويس انه مقتلكوش


احمدى ربنا
وكمان ليكوا نفس تشتروا شبسى

سهر الليالي said...

كويس انكوا طلعتوا تضحكوا
وبعدين ما المدرج كله كان بيكلم
مفيش شماته ولا حاجه يا مروه
معاش ولا كان اللي يشمت فيكي
بس الحمد لله ان الدكتور مش خد اسامي زي كل مره
ربنا ستر
تحياتي
فراشه الشتاء

Boba said...

يالهوي
الامتحان اتلغلى
واطردوا
انا بحقد عليكوا من النهاردة ل......لاول امبارح
مش انا مش عندكوا بس بحقد برده
واللي عطاكوا يعطينا ياااااا رب

marmar said...

romansy

هههههههههههههه

هنعمل ايه بس

محدش فاهم حاجه يبقى نطرد وخلاص

والشيبسى ده تسليه
امال لو حكيت لكم الحوار اللى عملناه
هههههههههههههههههههه

عموما منور البلوج
شكرا ليك

marmar said...

سهر الليالي

كل ده بسبب اللى انتى شرحتهولى الصبح
هههههههه
شكل كانت عينك فيه
هههههههههههههههه

ويعنى هنطلع نعيط
مفيش حاجه تستاهل يعنى

ومتخفيش مفيش شماته ولا حاجه
انا بهزر
ماليش اعداء للدرجه دى يعنى

ههههههههه

مرسى يا قمر

marmar said...

Boba

ماشى معندناش مانع انك تطردى زينا

يارب بوبا تطرد
مش اللى اعطاكى يعطينا
ههههههههههههههههههه

ويابنتى مش مستاهله حقد ده الامتحان اتاجل مش اتلغى

ودى حاجه حلوة اننا اطردنا الناس كانت بتحسدنا عليها

منورة يا عسل البلوج

Butterfly said...

لأ لأ لأ كده مينفعش
داحنا على ابواب الامتحانات
أو
الامتحانات هى اللى على الأبواب مش فارقه ههههههههههه
المفروض يبقى فى انضباط اكتر من كده هههههه

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) said...

كنا زمان
وكنا اليوم
كنا زمان نأكل الكتب اكلا
اما اليوم ناءكل الشبسى اكلا
كنا زمان نيجى بدرى نراجع
دلوقتى نيجى بدرى نشوف الموبيل واغانيه
كنا زمان نعتبر نفسنا طلبه لسه بنتعلم
دلوقتى امتا ها نجوز او ازاى نعلق البنات

كنا زمان امة ليها حاضر وماضى ومستقبل
دلوقتى فى نانسى وهيفا وروبى وتامر حسنى


وووووووو

علامات النجاح
وضوح الهدف
صدق الاهتمام
سلامة القلب


ويظهر انها عملات نادرة

تحياتى

mizo_barby said...

ايه المشكله يعني يا مرمر
كبري دماغك
اللي عايزك يخليكي تحضري اوووووووك
اللي مش عايزك تحضريوله كبري دماغك وبعدين ان من اول مانتي دخلتي الجامعه نصحتك نصيحه اخويه ابعدي عن المدرج
والحضور والكلام الفارغ ده دا اساسا اساس الفشل كله
اعملي زي والله ما شوف المدرج بتاع الجامعه غير مرتين في الاربع سنين اللي قعدتهم في الجامعه

e_emy said...

هههههههههههههه

انتى اصلا شكلك مكنيش عاوزه تحضرى ومصدقتى بقه

عارفه انا الحركات دى P:

وبعدين احسن حاجه ان الامتحان اتلغى

عقبال كل المواد D:

Anonymous said...

علي فكره المحاضره كانت مهمه وفاتتكوا علي فكره

marmar said...

Butterfly

لا الامتحانات هى اللى عالابواب بس احنا مش بنفتح الباب لحد
هههههههههههههههه

والمشكله اننا انضبطنا طول السنه كفايه بقى

marmar said...

ABOALI

والله احرجتنى بكلامك

بس المشكله ان الدكتور ده مش بيعرف يوصل المعلومة للطلبه

وفى دكاتره بتلاقى المدرج مليان ومفيهوش ولا كلمه

المشكله مش علينا بسالمشكله علينا وعلى الدكاترة برده

شكرا ليك

marmar said...

mizo_barby

هههههههههههههههه

انا اصلا لو عملت زيك يا معتز يبقى بلاش اروح الكليه احسن واقعد اقشر بصل لعمتك وخلاص
ههههههههههههه

مرتين فى اربع سنين يا مفترى
ده انت لو كل سنه طلعت شفت جددوافى ايه
هتشوفه اربع مرات
الواحد ميقدرش يقول غير حسبنا الله ونعم الوكيل
هههههههههههههههههه

والحمدلله انك خلصت الكليه على خير

marmar said...

e_emy

هو حاجه شباه كده يا ايمى

انا كل مره بحضر له علشان فى محاضرة مهمه بعدها

انما امبارح كانت المحاضره دى بس ونروح


والامتحان مش اتلغى ده اتاجل ل 5/1/2008
ههههههههه
وهنروح نضحك برده
ههههههههههه

مرسى يا ايمى على ردك يا عسل

marmar said...

Anonymous

حتى لو المحاضره مهمه فين الصوت اللى كان واصل اصلا

وكفايه الضحك اللى بيقعد يضحكة ومحدش عارف بيضحك على ايه

عموما شكرا ليك عالنصيحه

En.RaMy said...

علي فكرة المحاضرة اه كانت مهمه جدا زي ما الناس بتقول
وانا كنت قاعد قدام بس برضه مفهمتش حاجة :D

وصوت ايه اللي انتي بتتكلمي عليه ده صوته كان عالي جدا وواضح جدا لدرجة ان اللي قاعد في البنش الأول مش سامعه خالص

يا جماعه دي حجج فاضية علشان تبرري الطرده وبس

بس كان شكلك حلو وانتي مطرودة كده ومن مين عمو نبيل
ده اول حاجة شرحها اسم الماده
Multimedia
مهمه جدا المحاضرة دي يا ناااااااااااااس

( ايموشن واحد بيشد في شعره )

marmar said...

En.RaMy

انا مش عارفه احدد موقفك يا رامى
انت فعلا مفهمتش ولا المحاضره مهمه جدا
ههههههههههههه

بس اللى انا متاكده منه انك مش فهمت حاجه
وحتى لو فهمت مش فارق يعنى
والحمدلله احنا اطردنا فالاول انا عرفت ان فى ناس كتيره اطردت ورانا
يعنى مش فارق كتير نتكلم بره او فالمدرج
اهو كله كلام وخلاص

شكرا ليك يا رامى

صفا سارة said...

هههههههههه
لسه محصليش الموقف ده بس فى امل يعنى

يلا اهو ريحكوا من المدرج

marmar said...

صفا

احساس جميل جدا يا صفا

ان شاء الله تجربيه قريب
هههههههههههههه


يااااااااارب

ahmedomar said...

انا جيييييييييييييييييييييييييييييييت

اخر واحد داخل المدرج واول واحد خارج منه

هههههههههههههههههههههههههههه

والله احسن انك اطردتى يابنتى هوة دة حد بيفهم منه كلمه

انا لما لاقيت مفيش امتحان روحت فاكك نفسى بلا وجع دماغ

وانا كنت قاعد وراكى فى اخر بنش

p:-

Che Ahmad said...

يا مروة باشا الدنيا كلها كانت بتتكلم
بس انتوا علشان ما لكوش قرايب مهمين اتطردوا

بس علي فكرة المفروض تعملي بوست جديد تقولي فيه

انا اللى مفتريه ورغم ان الدكتور ليه قرايب مهمين وانا مليش ما رضيش يطردني لغاية ما جيهان هي اللى بلغت عني وطردتني وطردت نفسها معايا

سيبك انتى يا رب المرة الجاية تتهزقي انتي و ..... فاهماني طبعا
نيهاهاهاهاهاهاهاهاها

marmar said...

ahmedomar

منور يا عمر

فعلا انا شفتك مشيت كنت عايزة امشى بس لقيته بيكلمك وخد الكارنيه تقريبا فخفت اخرج

بس الحمدلله ان جت منه وطردتنى

عموما مش فرق كتير

شكرا يا عمر

marmar said...

Che Ahmad

ههههههههههههههههه
انت معايا انه طردتنى علشان ماليش قرايب مهمين
يلا هنقول ايه غير حسبى الله ونعم الوكيل
ههههههههههههههه

امال انا مفتريه امال انت ايه؟
الافترى كله
ههههههههههههههههههه
وجيهان مبلغتش عننا هو شافنا واحنا بنبص ورانا وبنضحك
وجيهان خافت تقعد لوحدها فقامت معانا وضحت بالمحاضره
ههههههههههههه

وان شاء الله ان تطرد وتتهزق انت و ..... جمعا ان شاء الله


نيهاهاهاهاهاهاهاهاها برده

Anonymous said...

hhhhhhh
ah sa7 ana fakra kowais asl ana kont 2odam elmodrg beta3tko w awel elly 3efro el5abr elsa3eed da ... la w elhabla di 6al3a hatmoot mn elde7k >>> :D

marmar said...

Anonymous

اولا اشكرك على ردك
بس بما انك شم قلت اسم يبقى مش حد اعرفه
يبقى ملكش الحق تقول الهبله

عموما حصل خير

واسفه انى اتاخرت فالرد بس مكنتش شفته اصلا

سلامى